2012_nasca-peru 2012.03.01. 21-45-40 4000x3000.2.jpg  2012_nasca-peru 2012.03.01. 21-45-40 4000x3000.2.jpg  Másnap reggel elindultunk a Nazca nevű város felé.  

"A Nazca-vonalak (hatalmas méretű, részletesen kidolgozott geoglifák) Limától mintegy 400 km-re délre, csaknem 2 km hosszan nyúlnak el a Rio Grande de Nazca folyó vízgyűjtő medencéjébe. - Egyes rajzok mérete meghaladja még a 275 métert is".

Útközben a buszban nagyon rosszul lettem, elkaptam valami vírusos bélfertőzést; éreztem, h nagyon szédülök és a következő pillanatban el is ájultam; még jó, h ültem. Férjem nagyon megijedt, kinyitotta az ablakot, mire feleszméltem. Sajnos a sofőr nem tudott megállni, még vagy másfél óráig mentünk, mire beértünk a buszterminálba. Alig vártam, végre megérkezzünk, rettenetesen állapotban voltam (másnap az egyik utitársunk is így járt). 

Nem tudtam elképzelni sem, hogyan fogok a kisrepülővel (Cesna) felszállni ilyen állapotban...

2012_nasca-peru 2012.03.01. 21-45-40 4000x3000.1.jpg

A város melletti sport-reptérről szálltunk fel du. 2 órakor. A nap nem sütött, nagy szél volt. Mi voltunk az utolsók akiket engedtek aznap felszállni.

A Nazca fennsík kb. 5-600 méterrel a tenger felett fekszik, szürke keménnyé aszott homok borítja. Fentről érdekes látványban van része az embernek. A szürkeségen szépen átütnek a különböző mértani testeket ábrázoló vonalak (trapéz, háromszög és természetesen a jól ismert figurák: kutya, majom, keselyű, kolibri, ufó stb.) Fentről azt hittük nem túl nagyok, de amikor a mellettük elhaladó úttal és a rajta közlekedő autókkal összehasonlítottuk, derült ki valójában méretük. Nagy élmény volt a Cesna gépen való repülés, komoly szélben puhán dobált és imbolygott velünk (alig vártam, h földet érjünk, még mindig elég gyenge voltam, de nem akartam kihagyni ezt az élményt...

2012_peru1 009.2.jpg

Még aznap este 11-kor buszra ültünk, mert indultunk tovább Arequipa város felé. Az éjszakát a buszon töltöttük. Ettől féltem a legjobban, de álmomban sem gondoltam, h ilyen kényelemben lesz részünk: az üléseket szinte ággyá lehetett alakítani; lábtartó, wc stb. A repülőn nincs ilyen kényelmes ülés sajnos!

Olyan jót aludtunk reggelig, mintha nem is buszon lettünk volna...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandozasaink-del-amerikaban.blog.hu/api/trackback/id/tr254778886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása